ďťż
Zobacz wypowiedzi
aaaaProblem z silnikiem 1-fazowym 600Waaaa




krzysztof-3f - 05 Maj 2006 14:54
Witam.Jest to silnik 1 fazowy 600W 2,6A,z kondensatorem rozruchowym 8µF 450 V.Opor uzwojenia pracy 9,4 Ω (drut grubszy),uzwojenie rozruchowe 34Ω(drut cieńszy).Po podłączeniu nagrzewa sie uzwojenie i wirnik!,kondensator zakładałem nowy,i nic sie nie zmieniało.Na wirniku znajduje się krążek który bardzo hałasuje,czy on spełnia role hamulca??? czy ma wpływ na pole wirnika???dlaczego nagrzewa się uzwojenie???(wirnik nie ma zadnych oporów)Ewidentnie poleciało uzwojenie rozruchowe??? Republika.pl Portal Społeczności Internetowych


 




Przykro nam, strona o podanym adresie nie istnieje.

Sprawdź, czy wpisałeś poprawny adres strony, lub skorzystaj z katalogu lub wyszukiwarki.



Copyright 1996 - 2006 Grupa Onet.pl SA - zobacz wszystkie serwisy »





Qbuś - 05 Maj 2006 16:29
Ten krążek to wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego,jeżeli hałasuje to coś się urwało i nie rozłącza,przez to się grzeje.Posprawdzaj czy nie ma uszkodzeń mechanicznych.



krzysztof-3f - 05 Maj 2006 17:27
ale na tym krążku nie ma żadnych styków,tak jak to bywało np. w starych silnikach od pralek typu Frania,z tąd moje pytanie,czy to spełnia role hamulca czy rozruchu????



Arturo39 - 05 Maj 2006 20:37
Zmierz prąd jaki pobiera silnik, jak możesz to zrób zdjęcie tego elementu na wirniku, chyba będę mógł pomóc Republika.pl Portal Społeczności Internetowych


 




Przykro nam, strona o podanym adresie nie istnieje.

Sprawdź, czy wpisałeś poprawny adres strony, lub skorzystaj z katalogu lub wyszukiwarki.



Copyright 1996 - 2006 Grupa Onet.pl SA - zobacz wszystkie serwisy »





WojcikW - 05 Maj 2006 20:42
Być może jest zwarcie międzyzwojowe. Spróbuj po rozruchu wyłączyć uzwojenie rozruchowe i sprawdź czy się grzeje gdy pracuje na jednym uzwojeniu.



Qbuś - 06 Maj 2006 08:46
krzysztof-3f Styki są w pokrywie,chyba że mówimy o różnych silnikach.Zrób zdjęcie to ułatwi sprawę wszystkim .



jacekko63 - 06 Maj 2006 09:01
Kolego Krzysztof podałeś za mało danych o tym silniku,np silnik jednofazowy od wirówki ma w ten sposób wykonany hamulec i nadaje sie tylko do pracy w pionie i to na krótki okres czasu.



krzysztof-3f - 07 Maj 2006 11:22
Dziękuje za informacje,jest to silnik od kosiarki.Kilka fotek
2 i 3 fotka to właśnie znajduje się na wirniku.Kiedyś mierzyłem prąd,i wychodziło ponad 5 Amper!a na tabliczce znamionowej jest 2,6 A.Po odłączeniu kondensatora nadal się grzeje,wniskuje ze padło uzwojenie pracy???



Topolski Mirosław - 07 Maj 2006 12:14
Ten krążek to hamulec,ma za zadanie zatrzymac silnik po wyłączeniu go.Masz silnik do przezwojenia(skrót).



krzysztof-3f - 07 Maj 2006 12:16

Ten krążek to hamulec,ma za zadanie zatrzymac silnik po wyłączeniu go.Masz silnik do przezwojenia(skrót). Dzięki i pozdrawiam



Arturo39 - 07 Maj 2006 12:23
zmierzony prąd wskazuje, na to że jest uszkodzone uzwojenie silnika, najprawdopodobniej uzwojenie rozruchowe, to że po jego odłączeniu dalej silnik się grzeje nie eliminuje go jako uszkodzonego, gdyż pracuje ono wtedy jako zwój zwarty i właśnie ta ramka zwarta jest przyczyną nadmiernego nagrzewania się tego silnika. Oczywiśnie istnieje możliwość, że dokładnie to zjawisko ma miejsce na uzwojeniu roboczym, aczkolwiek ze względu na większy przekrój ma one większą wytrzymałość. Proponuję usunąć całkiem uzwojenie rozruchowe i uruchomić silnik bez niego (oczywiście wprowadzając przed załączeniem wirnik w ruch obrotowy np. za pomocą tasiemki nawiniętej na oś wirnika), następnie zmierz prąd jaki płynie w uzwojeniu roboczym, powinien być mniejszy od podanego na tabliczce znamionowej, gdyż ten jest podawany dla pełnego obciążenia silnika. Aby usunąć uzwojenie rozruchowe podgrzej silnik do ok 100-110 st. C oddziel połączenia czołowe cewek obu uzwojeń przetnij z jednej strony a z drugiej wyciągnij. Jak będziesz miał gorący silnik wyciągnij od razu izolację żłobków stojana po usuniętym uzwojeniu. Powodzenia



krzysztof-3f - 07 Maj 2006 12:28

zmierzony prąd wskazuje, na to że jest uszkodzone uzwojenie silnika, najprawdopodobniej uzwojenie rozruchowe, to że po jego odłączeniu dalej silnik się grzeje nie eliminuje go jako uszkodzonego, gdyż pracuje ono wtedy jako zwój zwarty i właśnie ta ramka zwarta jest przyczyną nadmiernego nagrzewania się tego silnika. Oczywiśnie istnieje możliwość, że dokładnie to zjawisko ma miejsce na uzwojeniu roboczym, aczkolwiek ze względu na większy przekrój ma one większą wytrzymałość. Proponuję usunąć całkiem uzwojenie rozruchowe i uruchomić silnik bez niego (oczywiście wprowadzając przed załączeniem wirnik w ruch obrotowy np. za pomocą tasiemki nawiniętej na oś wirnika), następnie zmierz prąd jaki płynie w uzwojeniu roboczym, powinien być mniejszy od podanego na tabliczce znamionowej, gdyż ten jest podawany dla pełnego obciążenia silnika. Aby usunąć uzwojenie rozruchowe podgrzej silnik do ok 100-110 st. C oddziel połączenia czołowe cewek obu uzwojeń przetnij z jednej strony a z drugiej wyciągnij. Jak będziesz miał gorący silnik wyciągnij od razu izolację żłobków stojana po usuniętym uzwojeniu. Powodzenia Dziekuje za odpowiedz.Oddam silniczek do przezwojenia.Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje za szybką odpowiedz!

Upadły Ikar